គណបក្សកសិករខ្មែរ ( គ.ក.ស.ខ ) Khmer Farmers Party ( K.F.P ) មានគោលបំណងបង្កើតគណបក្សនេះឡើងដើម្បី៖ ១- ដើម្បីចូលរួមចំណែកអភិវឌ្ឍន៍ សង្គមអោយរីកចរើនជឿនលឿន។ ២- ពង្រឹងនូវលិទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ លប់បំបាត់ នូវអំពើពុករលួយ និងរបបផ្តាច់ការ។ ៣- ភាពបុគ្គលម្នាក់ៗ ពេញដោយក្តីសង្ឃឹម។ ៤- សមភាពចំពោះមុខច្បាប់ សំរាប់ពលរដ្ឋទូទៅ ដោយមិនប្រកាន់និន្នាការនយោបាយ, ភេទ, វណ្ណៈសង្គម, ជំនឿសាសនា ឬ កន្លែងរស់នៅឡើយ។ ៥- គ្រប់ជាតិសាសន៍ដែលមានដើមកំណើតជាជាតិខ្មែរ មិនថាខ្មែរលើ ខ្មែរក្រោម ឬខ្មែរកណ្តាល ត្រូវចាត់ទុកថាជាខ្មែរតែមួយ។ ៦- ប្រឆាំងដាច់ខាតទៅនិងការឈ្លានពានរបស់បរទេស។៧- គោរព និង អនុវត្តន៍តាមឆន្ទៈពលរដ្ឋខ្មែរ

Tuesday, March 17, 2015

ជប៉ុន​ផ្តល់ $១៦០ លាន​កែលម្អ​ផ្លូវ​លេខ ៥

ភ្នំពេញៈ កម្ពុជា​បាន​ទទួល​កម្ចី​ការ​ប្រាក់​ទាប​ចំនួន ១៦០ លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ពី​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន ដើម្បី​ពង្រីក​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៥ ត​ភ្ជាប់​ព្រំដែន​ថៃ​ដើម្បី​ពង្រឹង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ជាមួយ​បណ្ដា​ប្រទេស​ជិត​ខាង។

កម្ចី​នេះ​ត្រូវ​បាន​ប្រកាស​ដោយ​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ដ្រី​ជប៉ុន ស៊ីនហ្សូ អាបេ កាលពី​ថ្ងៃ​អាទិត្យ​ក្នុង​ពេល​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​រយៈ​ពេល ៥​ថ្ងៃ របស់​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ដ្រី ហ៊ុន សែន ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន ចាប់​ផ្ដើម​ពី ថ្ងៃទី១៤ ដល់ ថ្ងៃទី១៨ ខែ​មីនា។ នេះ​បើ​យោង​តាម​សារ​ព័ត៌មាន ក្យូដូ ចេញ​ផ្សាយ​កាល​ពី​ម្សិល​មិញ។


សេចក្តី​ប្រកាស​នេះ​ធ្វើ​ឡើង ខណៈ​សា្ពន Tsubasa ឬ​ស្ពាន​អ្នក​លឿង ប្រវែង ២២០០ ម៉ែត្រ​ជា​កម្ចី​របស់​ជប៉ុន​ជា​ចំណុច​មួយ​នៃ​ការ​តភ្ជាប់​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ និង​ទីក្រុង​ហូជីមិញ។

លោក វ៉ាស៊ីម សូរិយា អគ្គ​នាយក​នៃ​អគ្គ​នាយកដ្ឋាន​រដ្ឋបាល​នៃ​ក្រសួង​សាធារណ​ការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​ប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្ដិ៍ កាល​ពី​ម្សិល​មិញ​ថា គម្រោង​ពង្រីក​ផ្លូវ​នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា នឹង​ចាប់ផ្ដើម​នៅ​ចុង​ឆ្នាំ​នេះ ហើយ​នឹង​បញ្ចប់​នៅ ឆ្នាំ​២០២០។

លោក​ថ្លែង​ថា៖ «ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៥ នឹង​ត្រូវ​ពង្រីក​ពី​ទំហំ​បច្ចុប្បន្ន​ទទឹង​ផ្លូវ​ជា​មធ្យម​ប្រវែង ១១ ដល់ ២៤ ម៉ែត្រ​ជាមួយ​នឹង​ខ្សែ​រត់ ៤ ជួរ និង​មាន​សួនច្បារ​នៅ​កណ្ដាល ដែល​នឹង​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ និង​មនុស្ស​ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ដែរ​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍»។

មន្ដ្រី​រូប​នេះ​បន្ត​ថា ការ​បញ្ចប់​ការ​សាងសង់​ស្ពាន​នេះ (ស្ពាន​អ្នក​លឿង) និង​កែលម្អ​ការ​តភ្ជាប់​ផ្លូវជាតិ​លេខ ៥ ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ព្រំដែន​ថៃ​ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា នឹង​បង្កើន​ការ​តភ្ជាប់​ក្នុង​តំបន់ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​តាម​រយៈ​ការ​បង្កើន​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន សមត្ថភាព និង​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ។

លោក​បន្ត​ថា៖ «ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៥ ជា​ផ្លូវ​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​សំខាន់​មិន​គ្រាន់​តែ​ចំពោះ​កម្ពុជា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ប្រទេស​ក្នុង​មហា​អនុ​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ​ផង​ដែរ។ ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ១ ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៥ និង​ស្ពាន​អ្នក​លឿង ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ផ្លូវ​ជាតិ​អាស៊ាន។ វា​គឺជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ភាគ​ខាង​ត្បូង​នៃ​តំបន់ GMS»។

លោក​បន្ថែម​ថា៖ «ការ​ពង្រីក​ផ្លូវ​នេះ​នឹង​កែលម្អ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ភ័ស្តុភារ ហើយ​ជា​លទ្ធផល​នឹង​បង្កើន​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​សម្រាប់​ប្រទេស​កម្ពុជា និង​សម្រាប់​តំបន់​នេះ»។

តាម​សារ​ព័ត៌មាន​ក្យូដូ លោក អាបេ ត្រូវ​បាន​គេ​ដក​ស្រង់​សម្ដី​ក្នុង​កិច្ច​ប្រជុំ​ជាមួយ​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ដ្រី ហ៊ុន សែន នៅ​ទីក្រុង Sendai ប្រទេស​ជប៉ុន ថា៖ «តាម​រយៈ​ការ​វិនិយោគ​នៅ​ក្នុង​ហេដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ដែល​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់​ដូច​នោះ ប្រទេស​ជប៉ុន ចង់​រួម​ចំណែក​ដល់​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ក្នុង​ការ​ពង្រឹង​ការ​តភ្ជាប់​ដ៏​សំខាន់​ជាមួយ​បណ្ដា​ប្រទេស​ជិត​ខាង និង​សម្រេច​បាន​កំណើន​ប្រកប​ដោយ​ស្ថិរភាព»។

លោក Hiroshi Suzuki ប្រធាន​សេដ្ឋវិទូ​នៅ​វិទ្យាស្ថាន​ស្រាវជ្រាវ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​សម្រាប់​កម្ពុជា​បាន​ថ្លែង​ថា កម្ចី​សម្បទាន​នេះ​ដែល​មាន​អត្រា​ការ​ប្រាក់ ០,០១ ភាគរយ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ និង​មាន​រយៈ​ពេល ៤០​ឆ្នាំ ជា​ប្រយោជន៍​មួយ​សម្រាប់​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹង​ប្រែង​របស់​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ក្នុង​ការ​កែលម្អ​ហេដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ការ​វិនិយោគ​បរទេស​កាន់​តែ​ច្រើន​មក​កាន់​ប្រទេស​កម្ពុជា។

លោក​ថ្លែង​ថា៖ «ការ​កែ​លម្អ​ច្រក​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ភាគ​ខាង​ត្បូង​មាន​សារៈ​សំខាន់​បំផុត​ដើម្បី​ទាក់​ទាញ FDI នៅក្នុង​វិស័យ​ផលិតកម្ម​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​កម្លាំង​ពលកម្ម​ច្រើន​ជា​ពិសេស​ក្រុមហ៊ុន​ផលិតកម្ម​គ្រឿង​បន្លាស់​រថយន្ត/អេឡិច​ត្រូនិក»។

លោក​បញ្ជាក់​ថា៖ «ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ ៥ គឺជា​ហេដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​ជប៉ុន​ដែល​មាន​រោងចក្រ​មេ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ និង​ក្រុមហ៊ុន​ប្រតិបត្តិ​ការ​ទ្រង់​ទ្រាយ​ធំ​ដូចជា​ក្រុម​ហ៊ុន Toyota និង​ក្រុមហ៊ុន Mitsubishi នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ថៃ។ វា​ត្រូវ​បាន​គេ​រំពឹង​ថា ទំហំ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​រវាង​កម្ពុជា និង​ថៃ នឹង​កើន​ឡើង​ជាមួយ​នឹង​ការ​បង្កើន​ប្រាក់​កម្ចី ODA របស់​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន។ វា​នឹង​ដើរ​តួនាទី​ដ៏​សំខាន់​ផង​ដែរ​ក្នុង​ការ​ទាក់ទាញ​ការ​វិនិយោគ​របស់​ជប៉ុន​មក​កាន់​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ផង​ដែរ»។

ផ្លូវ​ជាតិ​នេះ និង​ស្ពាន​អ្នក​លឿង​ជា​ផ្នែក​មួយ​នៃ​ច្រក​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ភាគ​ខាង​ត្បូង ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវ​ដឹកជ​ញ្ជូន​ជាមួយ​ទីក្រុង​ហូជីមិញ ទៅ​ទីក្រុង Dawei ភាគ​អាគ្នេយ៍​មីយ៉ាន់ម៉ា កាត់​តាម​បាងកក​បម្រើ ដែល​ជា​ផ្លូវ​ឧស្សាហកម្ម​ដ៏​សំខាន់​នៅ​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ៕

No comments:

Post a Comment